top of page

søn. 02. jul.

|

Gilwell hytterne

Sommercamp 2023

Man kan ikke længere tilmelde sig
Se andre begivenheder
Sommercamp 2023
Sommercamp 2023

Tid & sted

02. jul. 2023 14.00 – 07. jul. 2023 16.00

Gilwell hytterne, Houens Odde 20, 6000 Kolding, Danmark

Om begivenheden

Autisme Ungdom skal på sommercamp igen i år!

Lyder en sommercamp for unge autister arrangeret af unge autister som noget for dig?

Vi kommer til at hygge, grine og danne et fællesskab, hvor det er tydeligt, at autister er guld.

Kunne du tænke dig at være med?

Tilmeld dig her! 

Din tilmelding er først gældende ved betaling, du vil herefter få en bekræftelse pr mail

Tusind tak til Handicappede børns ferie og Ludvigsens Legat, Augustinus Fonden, Jascha Fonden, Tuborg fondet, Skt. Georg gildernes hjælpefond, Betaniaforeningen i Danmark og Trygfonden for at støtte vores sommercamp. Uden dem havde det ikke været muligt at gennemføre vores sommercamp 🫶🏻

Grundlæggende informationer om sommercampen

Generelt

Det er hovedsageligt frivillige autister, der afholder campen.

Vi vil derfor ikke kunne yde vidtgående støtte. Der henvises til, at man f.eks. ikke er i krise, eller man ikke har behov for pædagogisk støtte.

Ved pædagogisk støtte menes en-til-en støtte, brug af pædagogiske redskaber såsom piktogramer (hvis det tages med/laves hjemmefra er det selvfølgelig helt fint :) ),

OBS: Hvis der er et større støttebehov end hvad vi vurdere vi kan varetage, kan vi desværre blive nødt til at sende deltagere hjem igen.

Du kan høre os ad, hvis du er i tvivl om du eller dit barn har behov, som vi ikke kan imødekomme.

Hvor og hvornår finder campen sted:

Hvor:

Sommercampen foregår samme sted som sidste år, nemlig Gilwellhytterne nær Kolding.

Adressen:

Gilwellhytterne

Houens Odde 20

6000 Kolding

Hvornår:

Sommercampen forløber fra søndag d. 2 til fredag d. 7 juli 2023

Deltagere som ønsker at ankomme med fællestransport (minibus), ankommer og rejser først.

Hvem kan deltage:

Deltagere kan være med fra de er fyldt 13 til de fylder 30 år.

Campen er primært tiltænkt mennesker med tilknytning til autismespektret, hvad end man selv er autist eller man elsker en som er det.

Billettyper:

Én for medlemmer - pris: 300 kr

Én for ikke-medlemmer - pris: 500 kr

  • OBS: det er ikke muligt at skifte billettype efter tilmeldingen, altså kan man ikke ændre billet til en for medlemmer hvis man senere bliver medlem                                                  

        

Èn venteliste - pris: 0 kr

  • For dig som vil have det okay med at blive spurgt i sidste øjeblik i tilfælde af at nogen bliver nødt til at melde afbud.
  • Du vil skulle betale 300 kr, ved benyttelsen af pladsen.
  • Vi vælger fra venteliste, ift. hvad der er tilgængeligt af værelse. 
  • Så hvis du kun valgt eneværelse og der er ikke nogle tilgængelige, vil du ikke få tilbudt en plads.

Deltagere under 18 år

Hvis du/dit barn er under 18 og ønsker at deltage, er det obligatorisk at i deltager i et infomøde. Hvis du ikke har mulighed for dette kontakt da campleder, Naja, på naja@autismeungdom.dk  Vi vil her aftale et tidsrum for en telefonsamtale. OBS: Vi bliver desværre nødt til at afmelde deltageren fra campen, hvis dette ikke sker.

Som deltager under 18 år må de ikke selv stå for medicin, det skal afleveres til campledere ved ankomst. Dette administreres efter aftale.

Som deltager under 18 år skal de have en rygetilladelse fra en værge, som både er skriftlig og verbal.

Infomøder

Der vil både være online infomøder før tilmeldingsfristen og efter tilmeldingsfristen.

De kommer til at foregå:

Fredag d. 12 maj kl 19-20

- Tilmeld dig her.

Lørdag d. 27 maj 15-16

- Tilmeld dig her.

Torsdag d. 1 juni 19-20

- Tilmeld dig her.

Mulighed for tilpasning af ophold:

Hvis du tænker en uge er for meget for dig, eller det der med at skulle sove et andet sted måske bliver lidt meget.

Så har vi, ved nærmere aftale, mulighed for at forkorte opholdet således vi på forhånd aftaler hvornår du tager hjem.

Der er også mulighed for kun at deltage i aktiviteter.

Skriv til Naja på naja@autismeungdom.dk for at aftale det nærmere.

Antal af deltagere og frivillige

Antal frivillige: 22

Grænse for deltagere: 40

Der vil være to aktiviteter tilgængelige-  dvs. man ikke vil være 50 mennesker, til en aktivitet. Undtagelsen til dette er foredraget.

Støttepersoner:

Der er desværre ikke mulighed for at have støtteperson til overnatning grundet begrænset plads.

Hvad kan vi støtte med:

De frivillige er hovedsageligt frivillige autister, de kan derfor ikke yde støtte på pædagogisk eller professionelt niveau. Det er hovedsageligt til aktiviteter, evt. nedsmeltning og andet praktisk hjælp i forhold til sommercampen. Vi kan også hjælpe ved eventuelle konflikter.

Er du i tvivl om du, eller dit barn har for højt støtte niveau kontakt campleder Melani Høyrup på melanifyn@autismeungdom.dk

Uddybende informationer om sommercampen

Transport til og fra campen:

For at blive hentet ved Kolding st og kørt til lejren skal dette meldes ved tilmelding, hvis planen ændres kontakt da: campleder Naja, naja@autismeungdom.dk

I forbindelse med ankomst køre bussen fra Kolding st kl 13:40

I forbindelse med afgang køre bussen fra Houens Odde kl  15 

- Den er ved Kolding St

Ankomst med offentlig transport: 14:00

Ankomst med bil: 14:30-15:00

Afgang med offentlig transport: 15:00

Afgang med bil: 15:30-16:00

OBS: vigtigt at tiderne ift. biler overholdes da det er smalle grusveje, med stejle bakker ved siden af. Der kan kun komme et kørttøj ad gangen, for at undgå at sidde fast har vi lavet disse tider. 

Transportudgifter refunderes af Autisme Ungdom.

Der refunderes både billetter til offentlig transport, broafgifter samt kørsel.

Kørsel refunderes med 1,5 kr pr kørt km.

Der vil blive sendt en refusionskabelon ud i efter afholdelse af campen.

Spørgsmål vedrørende refusion, eller andet økonomi, sendes til Angelina på angelina@autismeungdom.dk

Fællestransport fra Kolding St

For at blive hentet ved Kolding st og kørt til lejren skal dette meldes ved tilmelding, hvis planen ændres kontakt da: campleder Naja, naja@autismeungdom.dk

Ankomst:

I forbindelse med ankomst køre bussen fra Kolding st kl 13:40

Afgang:

I forbindelse med afgang køre bussen fra Houens Odde kl  15 

- Den er ved Kolding St omkring kl 15:20

Om værelser

Det er 1-, 2- og 4-personersværelse. Der er primært tale om 4-personersværelser .

Vi har 4 enkeltværelser, derfor er det kun i meget begrænset omfang muligt at få dette. Derfor vil du blive spurgt til din begrundelse til ønsket. … Hvis det er grundet larm, f.eks. i form af snorken og lignende, så vil dette være en del af spørgeskemaet så vi matcher lydsensitive med rolige omgivelser.

Du kan medbringe et telt, og sove i teltet hvis du foretrækker dette.

Ønsker til sovepladser angives i tilmeldingen.

Soveværelser bliver kønsopdelt for personer under 18 år.

For dig over 18 år, kan du angive præference.

Der vil blive udsendt et spørgeskema omkring præferencer og sovevaner.

Spisesituationen

I Gilwellhytterne bliver maden serveret i spisehuset, hvis vi alle er der, kan det være lidt overvældende. Derfor er det naturligvis okay at spise maden andetsteds.  Spisesituationen kommer til at foregå markant anderledes fra sidste år.  B.la. fordi grundet feedback.

Morgenmaden er et tag selvbord, som kommer til at stå fremme i et bestemt tidsrum. Deltagere kommer og spiser, som de bliver klar til det.

Frokost og aftensmad bliver deltagere og frivillige kaldt ind via deres “holdfarver”.  Dette sker i intervaller således at der ikke er for mange mennesker omkring buffeten.

 Indkaldelser sker primært over SMS, en campleder vil stå og sørge for at det foregår ordentligt.

*sidenote: Du bestemmer selv hvad du vælger i vores buffet.

Badesituation

Der er kælder under sovevingerne, kønsopdelte badefaciliteter.  Ved hver værelsesgang er der et kønsneutralt badeværelse.  Der vil til hver badeværelse være et skilt med et bookingsystem, hvor man kan skrive sig på. Dette er for at give mulighed for at alle kan få mulighed for at tage brusebad, og lægge deres egne bade rutiner.

Struktur

Der vil blive uddelt skemaer. Google Calendar vil være tilgængelig til dig som har lyst til at bruge det.

Vi bestræber os til at give besked om ændringer i så god tid som muligt. Beskederne gives primært via SMS, derfor er det vigtigt at angive det rigtige mobilnummer som værende dit eget :)

Der vil komme daglige beskeder omkring aktiviteter, fællesbeskeder og andet. Det vil sende en skriftlig SMS samt en optagelse af beskeden.

Aktiviteter

Aktiviteterne planlægges af camplederne, i samarbejde med de ansvarlige frivillige, der vil blive udfyldt de 10 H’er som vil blive sendt ud i forbindelse med tilmelding til aktiviteterne.

Det er frivilligt om du vil deltage i aktiviteterne.

Deltagere til sommercampen vil få tilsendt et tilmeldingsskema til aktiviteterne.

Tilmelding er ikke bindende, hverken af- eller tilmelding. Dog kan man ikke tilmelde sig ud af huset turen efter deadline for udfyldningen af skemaet.

Dog er det et krav at der gives besked til camplederne hvis du ikke længere ønsker at deltage.

I kan få en oversigt over aktivteterne, på følgende link:

https://drive.google.com/drive/folders/1EUjnF5-biIzSCRa3F-rMyE61xlFqn-I6?usp=share_link

Vær dog obs på, at det kan forekomme ændringer.

Opførsel på værelser

Der skal være ro på værelserne; vi er mange mennesker samlet, og værelset skal derfor være et sted man kan genoplade sine batterier. På den måde, bliver campen et godt sted at være for alle.

Med andre ord, socialt samvær og hygge finder altså kun sted i fælleslokalerne.

Du har mulighed for at ønske hvilken type værelse du gerne vil have. Dog kan vi ikke garantere at du får dit ønske opfyldt. Når dette er sagt, vil vi gøre vores bedste.

Sengetid og stilletid

For dem under 18 år vil der være en sengetid, nemlig kl 22.

Derfor skal der være stille fra kl. 22:00

Regler:

Der vil udsendt en oversigt over regel mm.

I kan læse dem, på følgende link:

https://drive.google.com/drive/folders/1EUjnF5-biIzSCRa3F-rMyE61xlFqn-I6?usp=share_link

Vær dog obs på at det kan forekomme ændringer.

Hvad må du ikke medbringe som deltager

Ingen alkohol

Ingen våben, herunder dolke

Ingen fyrværkeri

Ingen kæledyr, undtagelsen er servicehund (skriv gerne i ansøgningen, hvis denne ønskes medbragt)

Ingen ulovlige substanser

Vi vil også frabede os at i medbringer instrumenter

Andet:

Pakkeliste og madplan tilsendes til tilmeldte, når vi nærmer os campen.

Yderligere informationer tilsendes også senere.

Afbud:

Betalingen for billetten tilbagebetales desværre ikke ved afbud.

Vi er forstående overfor at man kan blive nødt til at melde afbud, vi vil gerne bede om at man melder afbud i så god tid som muligt.  Afbud meldes til Naja, på naja@autismeungdom.dk eller 21895087 (gerne pr sms)

Spørgsmål:

Kontakt Naja, på naja@autismeungdom.dk

Deltagelse

  • Medlem. O. 18 år

    Til dig som er medlem af Autisme Ungdom og er over 18 år gammel.

    300,00 kr.
    Udsolgt
  • Medlem, u. 18 år.

    Til dem som er uden 18 år og er medlem af Autisme Ungdom

    300,00 kr.
    Udsolgt
  • Ikke medlem, U. 18 år

    Til dig som er under 18 år og ikke er medlem af Autisme Ungdom. OBS! det er billigere at medle sig ind som medlem og betale for sommercamp herefter.

    500,00 kr.
    Udsolgt
  • Ikke Medlem. O. 18 år

    Dette er til dig som ikke er medlem af Autisme Ungdom og er over 18 år gammel. OBS! det er billigere at gå ind og melde dig ind i Autisme Ungdom og derefter tilmelde dig sommercampen

    500,00 kr.
    Udsolgt
  • Venteliste

    Hvis der ikke er flere biletter tilbage, så kan du her skrive dig på venteliste og vi tager kontakt, skulle der åbne sig en plads

    0,00 kr.
    Salg slut
  • Venteliste, deltid

    Hvis der ikke er flere biletter tilbage, så kan du her skrive dig på venteliste og vi tager kontakt, skulle der åbne sig en plads

    0,00 kr.
    Salg slut

Total

0,00 kr.

Del denne begivenhed

bottom of page